22 март 2011 г.

Размисли за хигиената

 Не се заблуждавайте, няма да казвам на кой кога да се мие, къпе и пере или че черното под ноктите не прави маникюра френски...
За хобито ще пиша и за споделянето му.
Темата е продължение на спора с вмъкване на нови елементи и на когото му е писнало може да спре да чете още сега.
Повод е публикацията на kenli  и спонтанно възникналото в мен желание да отговоря на риторичния въпрос:
"За какво се борите? За слава, за награди, за поглаждане на собственото си его или..."
 За какво се боря ли ? За награди може би не точно, но ако трябва да съм честна дори и наградата е преживяване, от което не бих се отказала. Печелила съм награда два пъти и да ти кажа много е приятно. За слава и за поглаждане на собственото его - бих ползвала други думи, но да и за това - за радостта от споделянето, от обратната връзка, от общуването въобще... И признавам си, не бих показала нещо ако не очаквам да се хареса, но и не бих имала нещо против да чуя и негативен (естествено добре обоснован) коментар, който би могъл да ми помогне  - хората му викат критика. Също така бих искала да не ми се сърдят ако аз оставя такъв... 
Моят отговор на въпроса "за какво се боря" до голяма степен е свързан с хигиената на труда ни. Не искам да се боря, искам всеки да си има вграден филтър някакъв, ама много хора нямат.
Ще говоря без имена, за да няма обидени, но повярвайте ми всеки пример си има конкретно име (често повече от едно). Някои ще се досетят кога кого визирам, други ще се разпознаят. Едни ще се опитат да променят нещо в себе си, други няма ...
Ето малко примери:
- Когато критикувах едно момиче, че краищата на панделката и са като прегризани тя отговори че снимката била лоша и ... защо коментирам нещо, което не ми харесва!!! Аз си направих извод - няма смисъл да се хабя заради нея...
- Не мога да харесам мърляви проекти без извинение. И не мисля, че това ме прави лош човек;
- Публикация без думички приемам като неуважение и лично към мен и към публиката като цяло, имам обаче и примери, когато към едни перфектни снимки думите са излишни;
- Не всеки има качествен фотоапарат и умения за снимане, но снимка на която въобще не личи какво е снимано или сниманото е незабележимо дребно според мен няма нужда да се публикува;
- Хигиената на речта е другото, което без да искам ме дразни - рядко съм правила такива забележка само на хора, които смятам доста близки. Българският  език има отделни буквички за "и" и "й" и те не са взаимозаменяеми - множествено число се образува с "и"... да не говорим за грубите правописни грешки още в заглавията на някои публикации...
Всички тези неща говорят за характера на човека, за уважението му към останалите и изграждат мнението на тези останалите за него.
Имам още какво да кажа, но вече отдавна станах досадна, така че спирам вече по този въпрос :-).


КаРи, благодаря за наградката. Както казах няма да предам, но споделих доста лични неща по-горе.
И за да имам картинки ето няколко:

И моето първо петле по идея от тук.

Желая ви много усмивки!



9 коментара:

  1. Привет,Тече!
    Може би някой ден ще се включа с нещо повече,относно спора,за който доскоро не знаех,а и все още не съм напълно запозната,следователно няма да бързам.Благодаря ти,за последното в публикацията-хигиената на речта!Тук не е нужно да знам каквото и да било,за да твърдя,че си абсолютно права.А за днешните ти картички-браво,много ми освежиха погледа и душата!!!
    П.П.Ако поглеждаш отвреме-навреме в моя блог,ще се радвам да чуя точно градивна критика,ти си от първите,които ме приеха в това общество,другото е въпрос на вкус.Е,стига толкова.Хубав,слънчев ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  2. Хигиена е нужна навсякъде. Искам филтър, както ти казваш - в човешките взаимоотношения и в правописа. И на още много нива...
    За взаимоотношенията няма да се впускам в обяснения, не е тук мястото сякаш, само ще кажа, че често се уморявам от повърхностното държание на хората. И от липсата на ценности.
    А за писането... Като се тръгне от латиницата... (обикновено "отмъщавам" с английски на кирилица и работи); като минем през непростими правописни грешки и толкова трудните пълен и непълен член...

    Аз се боря моят си свят да е по-красив и се старая да допускам в него само Истинското. Пък ако успея да направя и деня на друг по-хубав, заспивам с чувство за добре свършена работа :-)

    Стига съм бърборила :-)

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесно петленце! И картичките ги бива;) Останалото няма да коментирам- от цялото писане в последните дни ми се утаи една горчилка и като избистря ще публикувам и аз в моя блог. А иначе съм съгласна:)

    ОтговорИзтриване
  4. Признавам си квилинга е едно от нещата, които по принцип не харесвам като цяло. Другото е ембосинга (горещия). Затова и избягвам лично аз да ги ползвам за лични проекти. Съвсем по-друг начин стои въпросът, когато си го поръчат, но не затова иде реч. За първото тепърва трябва да го овладявам, де (т.е. квилинга :)))), че да мога да кажа с пълна сила - не, наистина не обичам да го ползвам, защото сега стои малко нелогично и от типа - гроздето кисело, та затова :)))))
    И макар аз да не обичам да ги ползвам и по принцип да не ми харесват, то за сметка на това и на двете (и квилинга, и ембосинга) обичам да се любувам в проектите на други, тези, от които струи такава красота и съвършенство.
    Та, от всички тези думи написани, исках само да кажа - картичките ти от тази серия (от тази и предишни публикации) са просто разкошни!

    ОтговорИзтриване
  5. ох, и аз не харесвам особено навиването на хартийки, но тези и по-специално първата много ми харесват.едни от любимите ми цветове, които ми напомнят дъхави виолетки.

    ОтговорИзтриване
  6. Аз много не съм разбрала за този спор, чесно казано, всичко казано от теб ми се струва чесно и логично! Всеки уважаващ се човек се опитва да пише грамотно и избира сам кои си чувства да изкава на показ, според мен.
    Нещо тука много ме заинтригува:)))
    Как да избегнем "наръфаните" краища на панделките? Моите, особенно дебелите, често не изглеждат добре...И тъй като до сега, не съм получила нито една градивна критика (колкото и да съм я търсила), моля за съвет.
    Хубав и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  7. хахаха и аз имам правописна грешка:)))
    Колко на място:)))

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря ви много, момичета!
    Винаги е много приятно да намериш себеподобни! Целувам ви!
    Красиана, никой не е съвършен и всеки допуска грешки, обаче сравнително рядко човек си ги търси, открива, признава и опитва да поправи. Радвам се че в твое лице открих човек, който го прави :-)
    За краищата на панделките - първо задължително се режат с остра ножичка и ако панделката е изкуствена (повечето са) аз обгарям лекичко отстрани на пламъчето на запалка. Ако е памучна дантела може да се намаже предварително с безцветен лак за нокти или лепило. Надявам се, да ти е от полза! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Те4ето, искам да ти благодаря за тази твоя публикация и да ти кажа, че се възхищавам на куража ти да кажеш точно това,което мислиш - нещо което на много от нас често не ни стиска.Наистина никой не обича критиката,но без нея често няма изграждане. Аз също не обичам да ме критикуват, но после когато запретна ръкави и направя нещо по-добро дори и на инат виждам, че си е струвало. Може би просто трябва да се научим да бъдем по искрени към другите и по-искрени и към самите себе си.
    И само още нещичко да кажа ... петленцето е уникално :-)

    ОтговорИзтриване

Благодаря, че поспряхте!
Радвам се на всяко споделено мнение, впечатление или просто усмивка!
Коментарите, съдържащи линкове нямат място тук и ще бъдат изтривани.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...