13 ноември 2014 г.

Моите шишарки


Тези дни на различни места видях как по света и у нас момичетата правят шишарки за коледните си проекти.


Моите са от цветчета 1,6 см. Преди да си купя този пънч ползвах друго цветче - 6 листно и не толкова дълбоко прорязано. Досрязвах си ги с ножичка и крайния резултат не се отличаваше много от сегашните.
Ще се опитам да не съм много хаотична :-)

Необходими материали и пособия:
- тел (може и от готовите елементи за бижута)
- клещи за рязане и оформяне на телта - аз ползвам двата вида от снимката
- картон
- пънч
- инструмент за ембос + подложка
- шило
- дребни мъниста
- лепило


Първо оформям цветчетата с инструмента за ембос до полусферичната форма от снимката. После с шилото или с игла пробивам дупчица в центъра на всяко цветче.
Нанизвам първото като стоперчето остава отвътре и фиксирам листенцата с малко лепило за да не се отворят. Следва едно мънисто (добре е цветът на мънистата да е подобен на картона, че да не се забелязва). Неговата роля е да държи цветчетата на разстояние за да се получат "етажи". Може и да не е мънисто, просто така ми е най-лесно.
 После се нижат пак цвете, пак мънисто... в моя случай пет цветчета. Особеното е, че всяко цветче завъртам спрямо предишното и залепям тук-там, за да си останат неподвижни едно спрямо друго.
След като всички цветчета са нанизани оформям от останалата тел халкичка и изрязвам излишното - може да се каже, че това е шишарка - висулка. За мен това е много удобно.

Трябва да предупредя че не стават бързо. Лесно и приятно е, но си е пипкаво.

И след толкоз много писане май не е лошо да покажа къде съм я приложила :-). Тук е вариантът с другите цветчета.

Дълго стана. Благодаря на стигналите успешно до финала :-) и на тези които ще пробват и покажат.

Чао!

PS: В отговор на първия коментар добавям тази снимчица. Шишарката започвам точно както започвам розите.


13 коментара:

  1. Браво! Много си идейна, Тече! Само не разбрах първото и най-вътрешно как го завиваш, режеш ли го?
    Усмивки!
    Ирена

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иренка, тези цветчета са доста изрязани и не се налага да режа повече, по-скоро мачкам повече. Добавям симка (в бяло че да се вижда по-добре).

      Изтриване
    2. Благодаря ти, мила! Спорен петък и топли почивни дни!
      Ирена

      Изтриване
  2. Страхотно уроче, Тече! Ще ги пробвам със сигурност тези шишарки :)

    ОтговорИзтриване
  3. Ето къде бил ключът за палатката :). Аз опитах, но не се бях сетила за мънистата и се чудих как да ги разделя. Благодаря за урочето- чудесни са!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, то спокойно може и да не са мъниста. В началото нанизвах тесничко куилинг кръгче. Пробвала съм и с мъничко повдигащо двойно лепящо квадратче - трудно се нанизва на телта, но пък следващото цветче директно се залепя в положението което искаш и повече не се върти.

      Изтриване
    2. Хехе, то не мина много откато те питах, така че - мерсажно за снимките ;-)

      Изтриване
    3. Ти изигра ролята на катализатор - подстрекател :-)

      Изтриване
  4. Страхотно уроче Стефче, непременно ще опитам. Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  5. Ей, Тече много благодаря за чудесната идея!

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотни са шишарчиците които правиш.Аз също не се бях сетила за разделящият елемент!

    ОтговорИзтриване
  7. Страхотен урок, през годините съм пробвала този метод и много ми хареса. Благодаря ти, че ме светна за мъниста та, гушкииии

    ОтговорИзтриване

Благодаря, че поспряхте!
Радвам се на всяко споделено мнение, впечатление или просто усмивка!
Коментарите, съдържащи линкове нямат място тук и ще бъдат изтривани.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...